Bozcaada

İstanbul’dan çıkıp Bozcaada’ya gidebilmek için öncesinde yaklaşık olarak 7 saat civarı bir karayolu yolculuğu gerekiyor. Bizde geceden yollara düştük ve sabahın ilk saatlerinde Bozcaada vapuruna binmek için Geyikli iskelesindeydik. Geyikli şirin bir köy özellikle Eyvah Eyvah filminden sonra adını daha çok duyduğumuz bir Ege kasabası. Ege bölgesindeki bu kasabalarda dolaştığımda hayata kısa bir ara verip burada bir kaç hafta geçiresim geliyor her defasında. Vapur saatine kadar deniz kıyısında bir yerde oturup atıştırmalık kahvaltı yapıyoruz. Ne de olsa ada’ya gelmişken balık yemeliyim diye düşünüp daha sabahtan öğlen yemeğini düşünmeye başlamıştım.

Geyikli iskelesinde vapur beklerken Bozcaada net bir şekilde gözlemleniyor. Uzaktan görüldüğünde boşuna Bozcaada denmemiş adını boz olmasından almış diyebiliyoruz rahat bir şekilde. Arabalı vapurda Bozcaadaya geçiyoruz. Bozcaada kalesi ve Bozcaada evleri karşılıyor.Öncelikle güneşten denizden faydalanmak için Ayazma plajına doğru yola koyuluyoruz. Ayazma plajınının denizi çok güzel zaten kalabalıktan da anlaşılıyor. Buralarda deniz suyu çok soğuk oluyor ama deniz o kadar güzel ki suyun soğukluğunu hiç düşünmeden denize atlıyoruz. Ayazma plajından dinlendikten sonra plajın üstünde bulunan Vahit’in yerine gidiyoruz. Sabahtan hayalini kurduğum balık ve salatayı yiyoruz burada.

Güneş’in etkisi biraz azaldıktan sonra Bozcaada’nın meşhur rüzgar güllerinin ve Polente Fenerinin olduğu bölgeye doğru yola çıkıyoruz. Adada 17 adet rüzgar gülü bulunuyor ve adanın ihtiyacının 30 katı elektrik sağlıyormuş. İhtiyaç fazlası anakaraya gönderiliyormuş. Ada gelirlerinin %60’nı turizm den elde ediyormuş.Geri kalan bölüm şarapçılık, tarımcılık ve balıkçılık ile elde ediliyor. Şehir merkezinde turizm’in yansımasını çok rahat gözlemleyebiliyoruz. Şehir merkezi butik otellerden oluşuyor. hatta Bozcaada’da yerlileri odalarını kiraya veriyor, evlerin camlarında bu tarz ilanlar görebiliyoruz.

Bozcaada iklim nedeniyle yazları canlanan bir bölge, diğer sezonlarda adada yaşayan kişi sayısı 1000 civarındaymış. 14 rum var kalmış  ve bir kilise varmış adada. Kilise’de papaz bulunmuyormuş. İhtiyaç olduğunda Gökçeada papazı adaya geliyormuş.Ada’da şarap fabrikaları bulunduğu için tadım merkezleri mevcut. Gitmişken şarapları denemenizi de tavsiye ederim.

Ada da Temmuz ayında yelken yarışları, Ağustos başı Ayazma Şenlikleri, Eylül’de de Bağ Bozumu şenlikleri düzenleniyormuş. Bu şenliklerin olduğu dönemde ada iyice canlanıyormuş.

Bozcaada bir haftasonu gezisi için ideal…